Nauczanie tradycyjne pozwala na swobodne stosowanie różnych metod podczas pracy z tekstem literackim.  Bardzo lubię wykorzystywać metodę projektu, aby bohaterowie lektur mogli stać się bliscy młodzieży. Wydawało mi się, że praca on-line  będzie nas w tej kwestii ograniczać.

Postanowiłam wykorzystać narzędzie dobrze znane młodzieży, Instagram. Klasa 2c i 2d tworzyła profile bohaterów „Lalki” B. Prusa. Niektóre prace były bardzo kreatywne, inne zabawne, zdarzały się też odtwórcze projekty. Projekt nie tylko wiele mówił o postaci literackiej, ale również o autorze zadania. Nie sposób zaprezentować wszystkie prace, wybrałam więc te, które szczególnie się wyróżniają.

Omawiając „Ludzi bezdomnych” S. Żeromskiego wykorzystałam aplikację do tworzenia tzw. Moodboard. W ramach podsumowania lektury, uczniowie tworzyli tablice emocji, charakteryzujące parę głównych bohaterów powieści. Powstały inspirujące, symboliczne prace, które stworzyli uczniowie klasy 2c i 2d.

Mogę śmiało powiedzieć, że nauczanie zdalne mimo różnych trudności niesie ze sobą pozytywne aspekty. Wymaga poszukiwania nowych narzędzi, być może stwarzając w ten sposób okazję na zbliżenie się do rzeczywistości, w której funkcjonuje na co dzień współczesny młody człowiek.

Kto wie, może po powrocie do szkoły będę chętnie korzystać z poznanych narzędzi pomocnych w pracy on-line.

 Anna Szymankiewicz